Bărbatul în vârsta de 47 de ani din Târgu-Jiu, mort a doua zi după ce s-a vaccinat, fusese imunizat cu ser AstraZeneca din lotul AVZB2856

Bărbatul in vârsta de 47 de ani din Targu-Jiu, mort a doua zi după ce s-a vaccinat, fusese imunizat cu ser AstraZeneca din lotul AVZB2856, potrivit unor surse Antena 3.

Ion Barbu, în vârstă de doar 46 de ani, se vaccinase împotriva COVID-19 cu doar o zi înainte.

Omul lucra la serviciul de Gospodărire a Apelor Gorj și s-a dus la muncă imediat după imunizare. Însă, la doar câteva minute după ce a ajuns, i s-a făcut rău.

Colegii au chemat imediat ambulanța, medicii l-au resuscitat câteva zeci de minute, până ce bărbatul și-a revenit. L-au dus totuși la Unitatea Primiri Urgențe a Spitalului Județean pentru investigații.

Acolo însă, după aproximativ 12 ore, pacientul a făcut un alt infarct, care i-a fost fatal.

Ion Barbu era fratele unui medic cunoscut în Târgu-Jiu, Letiția Barbu.

Reacția autorităților, după moartea suspectă a bărbatului vaccinat cu serul AstraZeneca

Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva Covid a precizat că investigaţiile medicale efectuate în cadrul Secţiei Anestezie – Terapie Intensivă a Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu Jiu unui bărbat de 47 de ani, care fusese vaccinat cu serul AstraZeneca pe 28 februarie, au evidenţiat “modificări caracteristice unui infarct miocardic acut întins”.

Direcţia de Sănătate Publică Gorj s-a autosesizat în acest caz şi a efectuat verificări pentru documentarea situaţiei.

CNCAV afirmă că, în urma triajului medical, efectuat potrivit protocoalelor medicale, nu au fost indicate probleme cronice de sănătate.

“După administrarea dozei de vaccin, conform procedurii, bărbatul a rămas în spaţiul de supraveghere postvaccinală timp de 15 minute, fără a prezenta modificări ale stării de sănătate, ulterior părăsind centrul de vaccinare. A doua zi, pe 1 martie a.c., în jurul orei 8,00, în timp ce se afla la serviciu, persoana a suferit un stop cardio-respirator, situaţie care a impus solicitarea unui echipaj de prim-ajutor de la Ambulanţă. Persoanei i s-au aplicat manevrele de resuscitare atât în ambulanţă, cât şi în unitatea de primiri urgenţe a Spitalului Judeţean de Urgenţă (SJU) Târgu Jiu, iar în seara aceleaşi zile, în jurul orei 21.00, s-a declarat decesul pacientului. Investigaţiile medicale efectuate în cadrul Secţiei Anestezie – Terapie Intensivă din SJU Târgu Jiu au evidenţiat modificări caracteristice unui infarct miocardic acut întins”, adaug[ Comitetul.

Oprirea bruscă a fluxului arterial la nivelul mușchiului inimii nu se regăsește între reacțiile adverse din prospectul serului AstraZeneca, a precizat sursa citată.